Жарияланған күні: 23.02.2018 12:55
Өзгертілген күні: 23.02.2018 12:56

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ҚАРЖЫ МИНИСТРЛІГІНІҢ

МЕМЛЕКЕТТІК КІРІСТЕР КОМИТЕТІ

 

Қазақстан Республикасы Қаржы Министрлігінің Мемлекеттік кірістер комитетінде Алқа отырысы өткізілді

 

2018 жылғы 23 ақпанда Қазақстан Республикасы Қаржы Министрлігінің Мемлекеттік кірістер комитетінде аумақтық мемлекеттік кірістер органдарының басшыларының қатысуымен Алқа отырысы өткізілді. Алқа отырысында мемлекеттік кірістер органдарының 2017 жылғы қызметінің нәтижелері қаралды және 2018 жылға мақсаттар мен міндеттер айқындалды.

Алқа отырысында 2018 жылы Жаңғырту 3.0 шеңберінде «Салықтардың жиналуын ұлғайту» Жобасының бастамасын жүзеге асыру, салықтық және кедендік әкімшілендіруді жақсарту, сотқа дейінгі өндірісті ұйымдастырудың сапасын жақсарту, мемлекеттік кірістер органдарының құқық қорғау және қадағалаушы органдармен, сондай-ақ бизнес-қоғамдастығымен өзара әрекет етуінің тиімділігін көтеру мәселелелрі талқыланды.

Фискалдық аясында аталған мақсаттарға жету 2017 жылы екі басты құжатта – Кедендік және Салық Кодекстерінде жүзеге асырылды. Әзірлеушілер кодекстерде негіз ретінде – клиентке бағытталған принципті қарастырғанын атап өту керек.

Оған қоса, жағары деңнейдегі нормативтік актілер ұзақ мерзімдік жоспарға жаңа парадигманы қалыптастыратынына қарамастан, қазірдің өзінде айқын жетістіктерге қол жеткізілген.

2017 жылы «жылдам жеңістер» үлгісіндегі бірқатар  қысқа мерзімдік іс-шаралар жүзеге асырылды. Фискалдық рәсімдерді оңайлату нәтижесінде экономикадағы кіші және орта бизнестің үлесі өсті.

Сондай-ақ, электронды форматқа көшу және алдын-ала верификациялау рәсімінің алынып тасталуы нәтижесінде ҚҚС төлеушілерінің саны 11 мыңға өсті.

Одан басқа, 2017 жыл үшін еңбекақы төлеу қорының 400 млрд. теңгеге өскені байқалады. 150 мың теңге орташа жалақы десек – бұл қосымша 223 мың жұмыс орны. Сәйкесінше, жергілікті бюджетке 96 млрд. теңгеге түсімдер өсті. 

Қылмыстық саладағы оңтайландыру қамауда ұстауды 71%-ке қысқартуға мүмкіндік берді. Өткен жылы бұлтартпаудың «Кепілдік», «Үй қамауы», «Ешқайда кетпеу туралы қолхат», «Жеке кепілдік» секілді анағұрлым жеңілдетілген шаралары қолданылған.

Бақылаудың саны азайған және сапасы жақсартылған.

2017 жылы жаңартылған тәуекелдерді бағалау жүйесі тексерістер санын екі есеге қысқартты. Бұл ретте, шоғырландырылған бақылау мемлекет пайдасына 100 млрд. теңге дерлік кіріс алып келді, бұл өткен жылмен салыстырғанда бір жарым есеге көп. 2017 жылы аяқталған қылмыстық істер бойынша белгіленген залал 106,4 млрд. теңге құраса, бюджетке 50,5 млрд. теңге қайтарылған және 27,2 млрд теңгеге мүлікке тыйым салынған.

Мемлекеттік қызмет көрсетулер және әкімшілендіру цифрлық форматқа көшірілуде.

Бизнес-процестерді жеңілдету және жеделдету үшін автоматтандырылған процедуралардың үлесі жыл сайын артып келеді. Бұл бізге мемлекеттік кірістер органдары қолданатын ақпараттық технологиялардың, қазақстандық электронды үкіметтің дамуына елеулі үлес қосатынына сеніммен айтуға мүмкіндік береді.                                                         

2017 жылдан бастап EGOV порталы арқылы барлық мемлекеттік органдардың 34 миллионнан астам мемлекеттік қызметі көрсетілді, ал МКО-мен электронды түрде 17 миллион қызметі көрсетілді, яғни Қазақстандағы барлық электронды қызметтердің 50% -ын мемлекеттік кірістер органдары ұсынады.

ҚР МҚІжСЖҚІ агенттігімен жасалған тәуелсіз зерттеуге сәйкес МКО-ң қызметтерімен бизнеске қанағаттану деңгейі 80,4% құрайды.

Сондай-ақ, шот-фактураларды электронды форматта беретін салық төлеушілер санының өсуі байқалады. 2017 жылы пайдаланушылардың саны 97 мыңнан 170 мыңға дейін өсті. Тиісінше, берілген шоттардың саны 19 млн-нан 53 млн-ға дейін өсті, бұл бюджетке түсетін түсімдердің 31 млрд. теңгеге артуына әкелді.

Бұдан басқа, фискалды әкімшілендіруді оңтайландыру кезінде қашықтан мониторингті калибрлеу және түзету жүргізіледі. Тәуекелдерді басқарудың жаңартылған жүйесі тек тексеру санын азайтады, сонымен қатар камералды бақылау бойынша  хабарландырулардың сенімділігін арттырады.

2017 жылы камералдық бақылау туралы хабарландыру саны 72 мыңға немесе үш есе қысқартылды, ал олар үшін айыппұлдар 30% немесе 31 млрд. теңгеге өсті. Жалпы қалпына келтіру 123 миллиард теңгені құрады.

2017 жылы тауарлардың кедендік құнын бақылау нәтижелері бойынша кедендік құнға 63 мың түзету енгізілді, ал кедендік төлемдер мен салықтардың сомасы қосымша 35 млрд. теңге көлемінде өтелді.

Жалпы алғанда, 2017 жылдың қорытындысы бойынша бизнес 8 812,0 млрд. теңгеге салық салынатын мемлекеттің қазынасын толықтырды. Сондай-ақ, 23,2% немесе 1,659 млрд теңге деңгейінде жағымды үрдіс байқалады. Салыстыру үшін, бұл 2016 жылға қарағанда 1,8 пайыздық тармаққа өсіп, ЖІӨ-нің 17% құрайды.

2025 жылға дейін Комитет салықтарды жинауды ЖІӨ-нің 25% -на дейін көтеру керек, бұл бизнес үшін қолайлы жағдайларды сақтап қалады. Осы мақсатта, Жол картасы белгіленген және іс-шаралар арнайы құрылған Жобаның кеңсесімен жүзеге асырылады.

Іс-шара соңында мемлекеттік қызметтерді көрсету қорытындылары шығарылып, үш санат бойынша жүлде берілді:

1. «Республиканың ең үздік қызметтерді көрсету орталығы» – Алматы қ. бойынша МКД-ң Әуезов ауданы бойынша Мемлекеттік кірістер басқармасы;

2. «Ауыл мекенде немесе қалада орналасқан ең үздік қызметтерді көрсету орталығы» – Шығыс Қазақстан облысындағы Курчатов қаласының Мемлекеттік кірістер басқармасы;

3. «Республиканың ең үздік кедендік рәсімдеу орталығы» – Алматы қ. бойынша МКД-ң  «Алмалы-КРО» Кедендік бекеті.

 

ҚР Қаржы министрлігі

Мемлекеттік кірістер комитетінің

Баспасөз қызметі

(Жеңіс даңғылы, 11)